Krups volautomatische espressomachine - Chrome EA891C

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups volautomatische espressomachine - Chrome EA891C op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Shana 11-04-2024

Mooi design koffiemachine

Nooit gedacht dat ik zo blij kon zijn met een bonenmachine, prachtig design, staat mooi op de keukenkast. Een echte eyecatcher.
Even instellen hoeveel koffie je wilt want in het begin geeft die te weinig ml vind ik persoonlijk. Ook eventjes zoeken welke soort boon je gaat gebruiken, maar dat is persoonlijke smaak.

Pluspunten

• Eyecatcher op de kast
  • Gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• Melkmondje altijd spoelen

Gela 03-02-2019

Mooi apparaat en werkt volautomatisch

Heel mooi apparaat om te zien en die hele lekkere koffie zet.
Je kan verschillende soorten koffie en thee zetten. Nadat je je keuze hebt gemaakt doet hij dit automatisch.
Het apparaat is makkelijk te reinigen. Je kan zelf de hoeveelheid die je wilt aangeven

Pluspunten

• Makkelijk te reinigen
  • Mooi product
  • Verschillende soorten koffie en thee

Minpunten

• Niet alle onderdelen in de vaatwasser
  • Geeft niet op tijd aan als water op is

ahmet 24-01-2019

Heb hem al een aantal maanden thuis zijn en de volautomaat werkt top! Lekkere machiatto's en prima koffie, niet te slap!

De mogelijkheden zijn eindeloos en er wordt ook netjes aangegeven wanneer en hoe(!) het apparaat gereinigd moet worden. Ook estetisch mooi.

Pluspunten

• Snel
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Latte machiato moet handmatig

Bart 23-01-2019

Zeer mooi apparaat met wat nadelen

Het apparaat oogt enorm mooi wat direct te zien is door het silvere RVS. De koffie is erg lekker en het is enorm makkelijk om verschillende soorten koffie te zetten. Er zitten helaas wel wat nadelen aan dit apparaat zoals: Het melk systeem zit vaak verstopt waardoor je het eraf moet halen en moet reinigen, niet een zeer groot probleem maar wel jammer. Ook geeft het apparaat niet optijd aan wanneer de bonen opzijn, hierdoor gaat hij koffie zetten die niet geconcentreerd is oftwel een bakje water met wat koffiesmaak eraan. Voor de rest is het een topapparaat met een groot gebruiksgemak. Je zet bijvoorbeeld met 1 druk op de knop een bak espresso of een latte macchiato.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Looks
  • Opties
  • Goede smaak

Minpunten

• Reiniging
  • Koffie zetten kan lang duren

Jacqueline 15-01-2019

Prachtig apparaat

Wat een mooi apparaat, het uiterlijk in je keuken doet er ook degelijk toe. Daarom is de keuze op dit apparaat gevallen een echte eyecatcher! Uiteraard doet het apparaat wat hij beloofd overheerlijke koffie zetten. Koffiedrinkers kunnen genieten van het diverse aanbod zoals expresso, of andere varianten. Hij is zuinig in gebruik geeft duidelijk aan wanneer het gereinigd moet worden. Wat ik wel een klein minpunt vind het het lawaai wat het apparaat maakt. Ik zou hem absoluut aanbevelen, een prima kwaliteit/prijs verhouding!

Pluspunten

• Echte uitblinker op je aanrecht
  • Makkelijk te bedienen
  • Geeft aan wanneer het gereinigd moet worden

Minpunten

• Maak lawaai met koffie zetten

Henk 31-10-2018

Mooie compacte machine die heerlijke koffie maakt

Deze machine is goed ontworpen; zeer compact design, ziet er mooi uit. Het menu van de machine werkt intuitief en de voorkeuze dranken hebben een eigen knop. Tijdens het zetten kun je makkelijk de koffie- en melkhoeveelheid aanpassen, afhankelijk van je smaak en/of grootte van het kopje! De kwaliteit van het melkschuim valt wel een beetje tegen, net niet vol/dik genoeg, en dat hadden we van een apparaat uit deze prijsklasse wel verwacht. Het schoonmaken van de bakjes en bijvullen van water en bonen gaat makkelijk en de volumes zijn goed.

Pluspunten

• design en formaat
  • heerlijke espresso

Minpunten

• melkschuim

Niels78 15-10-2018

Erg mooie espressomachine met veel mogelijkheden

Erg mooi espressomachine. Ik ben erg te spreken over deze machine, ik kan eigenlijk geen minpunten bedenken. Er komt erg lekkere koffie uit die in sterkte in te stellen is. Als de meest sterke nog niet sterk genoeg is, kan je de knop Dark nog gebruiken. Ook de vele soorten koffie die de machine kan maken zijn zeer goed. Als tijdens het koffiezetten het water op is geeft de machine dit aan, vul je het reservoir, en de machine maakt de kop koffie af. Dit deed mijn vorige niet. Ook cappuccino is erg lekker en makkelijk te zetten met het melkkannetje. De machine doet alles, dus niet zelf melk opschuiven. Koffie komt ook goed heet uit de machine. Er zijn ook vele persoonlijke instellingen mogelijk, zoals de hoeveelheid koffie die hij geeft e.d.

Pluspunten

• Hete koffie
  • Vele soorten koffie
  • Koffie zetten gaat door na tussendoor vullen water

Minpunten

• Na melkgebruik, steeds mondstuk schoon maken

Westa 08-10-2018

Mooi design en heerlijke koffie met veel variatie

Een heel mooi apparaat met veel handige snufjes. Waarbij je je zeker even moet inlezen. Koffie kan sterker of juist warmer gemaakt worden. Melk meer of minder. Veel opties mogelijk.
Opties kun je blijvend instellen. Zo hoef je ze niet iedere keer opnieuw in te stellen.
Ik zag een beetje tegen het geluid op, maar ik vind dat hij best "rustig" de koffie bereid.
Wel vind ik de melk bereiding wat ruw, vooral als er te weinig melk in zit. Dan stoomt en spetterd hij enorm. Hij geeft helaas niet aan als de melk op is.
Conclusie wij raden hem iedereen aan. Het is een prachtig apparaat op de keuken, voor iedereen zijn smaak.

Pluspunten

• Smaak
  • Vele opties

Minpunten

• Melk bereiding en melding

Jonne 05-10-2018

Heerlijke koffie

Sinds kort dit prachtige product in huis en ik ben er zeer tevreden over! Relatief klein apparaat, groot waterreservoir, automatische spoeling en zet binnen een rap tampo een heerlijk kopje koffie!

• Klein maar fijn
  • Heerlijke koffie

Minpunten

• Prijs

Philipp S. 03-10-2018

Lekkere koffie en mooi design

Hij is goed verpakt en de afmetingen vallen me reuze mee, hij is past goed op mijn relatief kleine aanrecht.
Een mooi design en nette afwerking.
Ik miste wel een korte quickstart gids zodat je snel van je eerste kopje koffie kan genieten.
De handleiding is erg lang en niet altijd even duidelijk.
Het kost je een paar dagen om de voor jou beste smaak in te stellen, je hebt instellingen die invloed hebben op de smaak van de koffie.
Gelukkig slaat hij al je instellingen op zodat je daarna eenvoudig jou favoriete kopje koffie kunt maken. De cappuccino stand is goed en ook hier heb je diverse instellingen mbt de melk en hoeveelheid koffie.
Hij maakt zich zelf goed schoon dmv diverse spoelingen en geeft tijdig aan dat het spoelbakje vol is.
Wel een beetje jammer dat je zelf een agendapunt moet voor het vervangen van de waterfilter, zou mooi zijn als hij dit zelf aangeeft.
Hij is niet erg stil, maar bonen malen maakt nou eenmaal kabaal.

• Diverse instellingen

Minpunten

• Geen quickstart gids

Jacqueline 30-09-2018

Een mooi uiterlijk echte uitblibker op je aanrecht. Lekker vers bakje koffie in een handomdraai. Eenvoudig in elkaar te zetten. Na een cappucino moet het apparaat gereinigd worden, dit hoeft echter niet meteen. De koffie is goed op temperatuur en smaakt heerlijk. Diverse opties mogelijk. Helaas wel een nadeel dat het apparaat ontzettend veel lawaai maakt tijdens het zetten van een vers bakje koffie. Hier valt nog wat in te verbeteren. Schoonmaken kan ook eenvoudig en is duidelijk beschreven. Ik zou het apparaat aanbevelen alhoewel de prijs in vergelijking met andere apparaten wel aan de hoge kant is. Is het zeker een mooi pronkstuk op je aanrecht.

Pluspunten

• Mooi uitzien apparaat
  • Diverse koffiemogelijkheden
  • Eenvoudige installatie

Minpunten

• Maakt veel lawaai

Taartenmiep 27-09-2018

Nog niet overtuigd van deze machine

Heb het apparaat nu een goede week om uit te testen. Eespresso of gewone koffie is prima ingesteld vanuit de fabriek, de Latte en Cappuccino zijn niet goed ingesteld. 90% melk en 10%koffie. En ja dan moet je zelf gaan zitten instellen tot je tot een lekkere bak koffie komt, en dat is niet alleen irritant maar kost ook heel veel koffie, melk en tijd. Nu we eindelijk de juiste smaak gevonden hebben is het een redelijke bak koffie. Hij heeft een zeer ruim waterreservoir wat erg plezierig is, en de "koffieprut" is heel mooi droog en goed verwijderbaar uit het bakje. Het wateropvangbakje daarentegen is vrij klein en moet vaak geleegd worden. Opwarmen en verwarmen van de melk duurt (mij te) lang. Het koffiezetten zelf duurt ook wel even. Ik zet dit natuurlijk wel af tegen mijn eigen espressomachine, en die is gewoon vlotter. De prijs is behoorlijk, maar mijn eigen machine kostte dezelfde prijs 10 jaar geleden, een goede koffiemachine is mij dat ook waard. De melk pak ik rechtstreeks uit het pak zelf, i.p.v. het bijgeleverde potje, net zo makkelijk en minder schoon te maken. Melk wordt ietwat geschuimd en verwarmd, maar levert geen mooie schuimlaag zoals bij een cappuccino hoort. Maar heel eerlijk, mijn eigen espressobonenmachine met externe melk opschuimer, beiden van een ander melk, maakt betere cappuccino's dan deze... Slangetje moet je wel na elke met melk bereidde koffie even doorspoelen, is zo gepiept. Na elke melkbereiding zou je volgens de handleiding ook de spuitkop moeten schoonmaken, meestal doe ik dat na elke 4 bakken. Je kunt er ook thee mee zetten, duurt ook vrij lang, in die tijd is de waterkoker ook klaar. Ik dacht misschien proef je aan de thee dat er ook koffie door dezelfde leidingen vloeit, maar dit heb ik niet geproefd. Het is nog erg wennen, en misschien moet ik nog wat meer sleutelen aan de afstelling van de cappuccino en latte om mijn eigen lekkere bak koffie te krijgen.

Pluspunten

• mooi design
  • groot waterreservoir
  • makkelijk melk schuimen

Minpunten

• duurt lang om koffie of thee te zetten
  • prijs
  • geen dikke schuimlaag